Thursday, July 14, 2011

pakcik depan sogo





okay, 

video psl pakcik ni ramai yg post tp aku tak pernah nak tgk, sampai lah tadi terdetik pulak nak tgk. wahhh ! bagusnya pakcik ni. agk2 masa dia muda dulu mesti dia someone kan ? apa2 pun, aku tersentap dengar ayat dia ;

TANYA DIRI KAU APA BAKTI KAU KEPADA NEGARA, JANGAN TANYA NEGARA APA BAKTI KEPADA KAU.

tau tak siapa lagi pernah ckp the exact same words ? John F. Kennedy , presiden USA yg dibunuh. 

"don't ask what the country can do for you, instead ask what can you do for the country".

pakcik ni bukan org biasa. ilmu dia tinggi.

BIAR AKU MISKIN TAPI ILMU AKU KAYA

org  yg duduk tepi jalan, yg nampak mcm pengemis, yg nampak hina ni pun ada maruah diri. tahu mana dia nak pergi. tahu mana arah yg dia nak cari. dia tak ada duit, tak ada baju elok, tapi dia ada arah tuju. rasanya better dari yg belajar tinggi2, pakai baju tup tapp glamour, tp sebenarnya tak nampak apa2. kan ? so, jgn pandang org sebelah mata tahu ?

aku bukan apa, cuma nak ambil semangat dari pak cik ni. biar org pandang kita mcm mana sekali pun, janji kita tahu mana arah tuju kita. sebab at the end nanti bukan dorg yg tentukan kita punya nasib pun. kan ? 

ohh, btw nak tau apa yg dia tulis tu ?

dapat dari blog Ibnu K

lepas tu ada lagi org cerita pasal dia ! tapi dah lama punya cerita laa. haziqahnazirah 

kdg2 Allah tarik kemudahan tapi berikan keistimewaan. Allah berikan kemudahan tapi tarik keistimewaan.kalau manusia tu pandai gunakan, InsyaAllah walaupun hidup tak sebest mana tp hati senang, lapang. kan ? ehem. bukan main aku ckp, padahal aku pun bukan bagus sgt. kekeke. tp rasanya tak slh klu nak ambil iktibar. betul tak ?

apa apa pun, moga pakcik ni diberkati Allah, dipermudahkan urusan. Ameen.

tiba2 teringat dekat atok pulak. Al Fatihah.

5 comments:

  1. pakcik nak bagosss. mana la anak2 dia kann ? tak dapat bayang kalau ini bapak aku.

    ReplyDelete
  2. kan sheda kan ? maybe tak ada anak kot. kita jgn buat parents kita mcm ni wehh ! :D

    ReplyDelete
  3. sedihnye , tengok gaya die pon rasa cm susah. tp semangat die kuat kan. :)

    ReplyDelete
  4. yup yup ! semangat dia kuat ! tak harapkan belas kasihan org kan kan ? hee

    ReplyDelete
  5. ha'ah betul tuh. die mmg bagus lah. tapi dah bagus macam nih pulak jadinye kan. huhu

    ReplyDelete