I used to have the feeling yg bila tengok kat quotes or words, it is exactly how I felt. but then I just cant say it ! mcm, haaaa ! that is WHY ! korang tak pernah rasa ke ? tipuuuuu. pernah kan ? okay okay. selalu kan ? these are among of them. saja nak share ;)
I'm that person everyone replaces after a while.
It's so hard to believe how much can change in a year.
this time last year things was completely different.
I was completely different.
Growing up isn't as fun as I thought it'd be.
Your college friends know who you are but your high school friends know why.
Sometimes you think you've gotten over a person.
But when you see them smile, you just realize that you're pretending.
It's not the goodbye that hurts. but the flashback that follows.
Don't you wish you could record your dream and watch them back later ?
Someday I'll be happy. I'm just waiting for that someday.
aku seronok tgk org lain bahagia, dapat apa diorang nak. sungguh ! seronok !
Munie dapat Emy. Kak Nad dapat Abang. Azie ada Kawan dia tu. Nik dgn Zaqwan happy. Julie dengan Edot. Hani dengan Ewan. semua pun happy. aku tumpang seronok ! :D
at least, orang sekeliling aku tak rasa apa aku rasa. kan ? :)
video psl pakcik ni ramai yg post tp aku tak pernah nak tgk, sampai lah tadi terdetik pulak nak tgk. wahhh ! bagusnya pakcik ni. agk2 masa dia muda dulu mesti dia someone kan ? apa2 pun, aku tersentap dengar ayat dia ;
TANYA DIRI KAU APA BAKTI KAU KEPADA NEGARA, JANGAN TANYA NEGARA APA BAKTI KEPADA KAU.
tau tak siapa lagi pernah ckp the exact same words ? John F. Kennedy , presiden USA yg dibunuh.
"don't ask what the country can do for you, instead ask what can you do for the country".
pakcik ni bukan org biasa. ilmu dia tinggi.
BIAR AKU MISKIN TAPI ILMU AKU KAYA
org yg duduk tepi jalan, yg nampak mcm pengemis, yg nampak hina ni pun ada maruah diri. tahu mana dia nak pergi. tahu mana arah yg dia nak cari. dia tak ada duit, tak ada baju elok, tapi dia ada arah tuju. rasanya better dari yg belajar tinggi2, pakai baju tup tapp glamour, tp sebenarnya tak nampak apa2. kan ? so, jgn pandang org sebelah mata tahu ?
aku bukan apa, cuma nak ambil semangat dari pak cik ni. biar org pandang kita mcm mana sekali pun, janji kita tahu mana arah tuju kita. sebab at the end nanti bukan dorg yg tentukan kita punya nasib pun. kan ?
lepas tu ada lagi org cerita pasal dia ! tapi dah lama punya cerita laa. haziqahnazirah
kdg2 Allah tarik kemudahan tapi berikan keistimewaan. Allah berikan kemudahan tapi tarik keistimewaan.kalau manusia tu pandai gunakan, InsyaAllah walaupun hidup tak sebest mana tp hati senang, lapang. kan ? ehem. bukan main aku ckp, padahal aku pun bukan bagus sgt. kekeke. tp rasanya tak slh klu nak ambil iktibar. betul tak ?
apa apa pun, moga pakcik ni diberkati Allah, dipermudahkan urusan. Ameen.
i need to know more about this BERSIH. nak tau dari side yg sokong bersih n dari side yg tak sokong. kenapa ? and who is involving really ? and why ohh why ?
anyone ?
it is 5:39, i cant sleep thinking of this.
okay, tipu. but seriously. I can't sleep and esok class pukul 8 you ollss =.=
okay, aku sekarang kuat makan. okay laa kan ? at least takde siapa nak ckp 'ehh, kenapa cengkung sgt ni ?'. so kali ni saja nak ckp ckp pasal makan. apa ? hangpa tak suka makan ? hadus. tipu laa tu kan kan ? :p
abaikan muka dan handphone. focus kan pada Iced Cappuccino dgn Lasagna yg dah habis tu :D
Lasagna Secret Recipe mmg sedap wohhh !
ni lagi satu favourite ! ice blended yg perhhh ! mantop !
try cappuccino vanilla, the best ! or peach green tea takpun vanilla smoothies with strawberry or expresso.
kerabu daging :D haaa ! yg ini aku reti buat sendiri !
haaaa. dah reti masak dah perempuan ni. dah boleh kahwin sgt dah ni ! HAHAHAHA
I love to eat ! korang tak ke ? tipuu lagi ni. tak baik tipuu tau. sesetengah org ckp 'kau boleh la nak makan byk byk, kau kurus !' bhai, meh gua nak bagitau lu satu cerita. gua punya family, stok dah kahwin nanti melebarr oh ! apa ? tak nak kahwin dgn saya ? eh, tapi saya ada ikut belah ibu sikit. belah ibu sampai bila bila pun maintain kurus ! jgn lah tak jadi kahwin =.=
haloouu ! apa kabar semuaa iii ? lama nya tak update. maaf laa ye, busy la sekarang. haihh. maklumlah, budak tak berapa pandai yg pemalas. so asyik byk kerja je. ehem.
last two weeks, berovernight dgn my buddies. seronoooookkk ! :D
lets parteyyy yaww !
pagi nan indahh
comel kan ? dorg da jatuh tau sebelum ni. pastu ktorg ckp buat lagi sekali nak ambik gambar !
yeahh. again and again. it is the sorrow part of me.
i miss u lah gilaa. i miss u so much that it feels hard to breathe, tahu ?
sumpah i'm controlling myself from stalking. control sungguh sungguh nih !
sebab i know i'll be hurt later on. sedih ohh.
pakcik, i wanna hate u. i wanna stop liking u. i wanna erase u.
tapi tak boleh jugak.
balik je la balik, boleh tak ?
sumpah jeles tgk nik dgn zaqwan, munie dgn emy. they are damn sweet~
nak jugakk !
nik, sorry curik gmbar u. hehe ;)
but however I do believe. one day it will happen. patience is all I need. u told me so. kan ?
i still miss u. gila ah. kau bomoh aku ke ni ?
i miss you. i love you. always am, always will do.
lepas sorang sorang kawan aku menangis sebab lelaki. lelaki tu ada perempuan lain la, lelaki tu tak layan la, lelaki tu dah tak syg la tu la ni lah. ciss. hoi lelaki ! mentang mentang semalam Hari Bapa, suka suki korang je nak buat hal. ciss. tak guna punya lelaki.
aku ada baca kat Mr K pasal lelaki cepat bosan. well, memang mostly lelaki yg aku kenal pun cepat bosan. so, conclusion dia ? LELAKI TAK RETI BERSYUKUR. tak semua. of course but mostly are. jangan nak deny sangat lah. those yg deny tu la yg tak bersyukur tu. betul kan ?
why ? deyy ! dia bajet dia hot sangat ke nak bosan bosan dengan perempuan ha ? kira cukup bagus lah perempuan ni dicipta sebagai makhluk yg penuh kasih sayang. lelaki tu teruk mcm mana pun perempuan akan cuba cari something good in him utk suka. lelaki ? huhh. takde nye dorang nak buat mcm tu. ciss.
lelaki jugak MATERIALISTIC. kenapa ? copp. bukan materialistic yg nak barang semua tu. cuma bg aku dorang hanya pandang luaran. kan ? because they look on beauty, only. kan ? kalau dekat tepi jalan tu. ada ke lelaki tak handsome nak mengorat perempuan kurang cantik ? nope. tapi belambak kan lelaki muka tongkang pecah nak mengorat perempuan cun melecun ? tak sedar diri maybe ? hmm.
so kepada LELAKI, sedar lah wehh. korg sepatutnya bersyukur dgn perempuan yg syg korg tu. bukan bagi dia sakit hati.mmg lah perempuan ni byk hal sikit, benda remeh bagi lelaki penting bagi perempuan, but that is how we are. mmg diciptakan begitu. kalau tak rasanya huru hara dunia tau.
the main point is, stop hurting us. please. kesian aku tgk kawan kawan yg menangis tu tau tak. yg lelaki nya relax jek. ciss. mmg tak guna betul. maybe la ktorg salah, so then betulkan la elok elok. jgn dok biar jek. kalau dah korg yg salah, biarlah ktorg nak merajuk, then pujuk lah balik. give and take la derr. korg kan lelaki, supposed to guide us kan ?
lama gila dah tunggu. LAMA ! akhirnya, dapat jugak. hehe. betul lah kan, good things come to those who wait patiently and prays :)
kali ni, janji ! janji akan ikut semua syarat. janji tak akan lebih lebih ! janji. yelaa. dah dapat apa yg nak kan, so tak nak mintak lebih lebih lagi. walaupun mmg nak sgt sebenarnya, tapi nak tunggu. pelan pelan kayuh la kan ?
pakai buang. bila kita nak something tu, kita cari, kita pakai, bila dah selesai, kita buang !
tak rasa mcm selfish ke tu ? i think so.
sesetgh orang (including me) bila tgh sesak, tengah down gilaa will try to find whoever someone yg boleh ada by the side utk tenangkan. just utk bagi rasa better. utk huuhaaa huhaaa balik. utk tolong selesaikan masalah. utk tolong cari barang. utk tolong pinjamkan. utk tolong dengar, tolong cerita, tolong belikan, banyak sgt lah tolong nye !
well, of course tolong itu BAIK kan ? dpt pahala KALAU IKHLAS kan ? tapi kalau mula mula ikhlas pastu dah tak ikhlas mcm mana ? ehhh. aku dah pening dah. apa aku nak sampaikan sebenarnya ni =.=
bukan apa, cuma ada orang yg bila dah selesai apa yg dia mintak tolong tu, dia terus HILANG SENYAP SUNYI SEPI (including me again) . kan kan ? lepas tu bila ada hal dia datang la cari balik. bergolek golek datang buat sign SOS. manusia manusia. tak reti berterima kasih kadang kadang tu kan ? why not lepas dah bahagia tuh just stay dgn org yg kau cari bila susah tu ? susah sgt ke ? ohh, bila tgh sesak pandai pulak nak cari dia ? ciss !
tapi tak apa. sebab life is like a boomerang wehh. what goes around comes around. cuma kena tunggu saja. Tuhan tu adil babe ! :D
so, berhenti buang. kecuali dibuang dan terpaksa membuang. the end.
nora elena best ! seth tan handsome ! aaron aziz tu abang saya sebenarnya ! tak percaya ? rugi laah korang tak percaya :p
huwarghhh ! sem yg agak semak aku rasa.
class tiap pagi pukul 8, Isnin Selasa Rabu ada kelas malam, Khamis sampai pukul 7.
hadoi~ penat makk tau !
btw, semalam 11 Jun, aku balik Melaka.
atok sakit :( denggi lagi. it is the second time tahu ?? haihh. kesian tengok asyik nak muntah2 je.
semoga cepat sihat atok ! ameen :)
sebenarnya tak busy mana pun.
cumaa cumaa cuma, emm. TAK ADA BROADBAND. ada sesiapa nak bagi pinjam ? *winkk ;)
Isnin ni, dgn rasminya bermula lah semester tigaa. ohh ! tiga dah ? wahhh wahhh ! cepat masa berlari kan ? good. dah 19 tahun dah. dah boleh kahwin dah nih ! lepas diploma terus kahwin boleh tak ? nak buat dlm dome, ala ala garden sikit. auww auwww ! ehh, tapi kena cari siapa nak jadi suami dulu. eh, jom jadi suami saya ? saya pandai masak ! okay, tipu. erhh.
semester tiga.
azam baru.
pointer baru. insyaAllah.
bakal suami baru. okayy tipu lagi.
pictures, they dont lie.
last post before balik Sri Iskandar, sebab takde broadband. huuuu. sedih sedih T.T
Hilang seseorg dalam hidup bukan alasan utk kita pun stop living. live a happy life, for them.
Live well or live hell, YOU choose.
First cut is the deepest.
Changing for good is not a sin. though itll cost blood and tears for a start.
If you forget of what you were, you'd never be grateful of what you are.
tiap kali baca novel Hlovate mesti ada effect. and selalunya effect to be better la of course. better in here and hereafter. bg aku, ni lah cara yg betul utk berdakwah tau. bukan main bambu dekat budak budak yg melilau ni pasal haram haram haram. tapi reveal lah the beauty of Islam. yg Islam itu mudah. bukan semua benda dok tibai haram ! aku tak suka org mcm tu. semua tak boleh, buat salah sekali hukum budak jahat seumur hidup. damn it. dah bagus sgt ke nak hukum org ? especially cikgu disiplin. kan ? ciss
td saja selak selak Rooftop Rant, basah balik mata nih. to be there in her shoes. to been having a Jade then loose it. been there. done that. okayy. cukup cukup.
aku perasan, dua org selain family yg dah byk bentuk aku in life. macam help to me built a better me, inside.
1. Hlovate
2. syam
HUGE thanks. for everything. utk ajar hati dia, Allah yg pegang. utk ajar buat solat sunat bila stress. utk ajar sentiasa ringankan mulut bertanya. utk ajar baca doa tidur. utk sedarkan, Allah sentiasa ada. utk ajar respect org tua no matter what. utk tunjuk how beauty was the sawah padi, utk ingatkan habiskan makanan. utk ingatkan Nureen kena kuat ! jgn menangis ! and to make me fall in love. yeahhh. utk semuanya. org lain bukan tak ajar, they did.
but he make me do it.
bintang walaupun kadang kadang terang, kadang kadang tak nampak. tapi bintang selalu ada !
emo lagi dia nih ekk ? bwahaha. nak buat mcm mana. dah itu yg rasa. spill jek laa ;)
dia dah tak ada. yeahh. for me dia dah tak ada. Al Fatihah.