Friday, February 4, 2011

SMILE


when they ask me about YOU, I could only answer them with a SMILE *fake





it ain't easy pretending to be okay ; nuen

Wednesday, February 2, 2011

limau ? jangan banyak-banyak !


raya cina = limau banyak banyak !

kat rumah aku ada dua kotak kot ! orang tu bagi, orang nih bagi so memang banyak gilaa lah !
aku pun bila mnde da banyak nih main makan jek tak hengat dunia. 
sambil on9 makan, sambil 3 4 bijik skali ngadap.
dua hari mkn cmtuh tiba2 dada dah rasa heavy semcm jek *petanda nak kne asma =.='
dan dgn rasminya semalam segala asma, demam, sakit kepala, selsema segala bagai dtg menyerang !
terbaring sehari suntuk tak bule bgn. haha
poor me ehh
so, no more oranges for me. no more ices. no more dust *tak payah sapu2 dah :D

*kau tak paya nak perasan sgt laa kan. aku mmg senang suka kt semua orang okayy ! choy~ !

Tuesday, February 1, 2011

Egypt - they are not that save ! HELP them MALAYSIA !

aku dapat ni dr blog Luahan Hati Matika. tatau nak ckp apa lepas baca sebab cam risau and kesian becampur cuak sume. moga Allah lindungi semua org Islam di sana terutamanya orang Malaysia. amin.

Minta jasa baik semua yang berada di Malaysia,
Tolong, tolong, tolong, sebarkan pada semua.
Tingkatkan kesedaran.
Rakyat Malaysia di Egypt perlukan bantuan kerajaan.
Secepat mungkin.
Keadaan di Egypt adalah lebih buruk dari yg anda semua tahu.

Kami lihat, media utama di Malaysia tidak ketengahkan langsung hal Egypt.
Kata TPM, "Pelajar Malaysia selamat, tidak perlu dibawa pulang."

Please, jangan bergantung pada media tempatan dah.
Go online, bukak BBC, Al-Jazeera.
BUKA MATA, banyak lagi penting dari hal pilihanraya Tenang tu.

Kenapa, kenapa, student abroad je yg banyak sebarkan hal ni???
Lepas tu, keluarga pelajar Egypt yg kt Malaysia je risau.
Korang tak risau ke?
Tolong la, aku merayu ni.

Okay, wanna know the truth???

Airport di Alexandria dah tak boleh pakai.
Balai polis di sekitar Mansoura dan Alexandria dah dipecah.
Angkatan polis diarahkan untuk tidak mengawal, kononnya untuk susahkan lagi protes.
Penjara-penjara, yes, PLURAL, di sekitar Egypt dah dipecah masuk; lebih 6000 banduan terlepas di jalan-jalan Egypt.
Pelajar2 perempuan terpaksa bergantung dengan pelajar2 lelaki untuk mengawal rumah mereka.
picture credit to krisis mesir

kesiankan dorg ? mesti tak tenang jek. sape yg ada family kat sana mesti lagi risau sebab tak dapat contact kan kan ? esh ! for those yg tak dapat contact, why don't you try this ; 

 

AlJazeera : Google launched a service for people in Egypt to send Twitter messages by dialing a phone number, no Internet connection needed. The following numbers are listed for people to use the service: +16504194196 or +390662207294 or +97316199855.





Ya Allah, Kau selamatkan lah muslimin di Egypt Ya Allah. Berikanlah mereka tempat berlindung Ya Allah. dan jika ditakdirkan mereka mati, matikanlah mereka dalam keadaan shahid Ya Allah. sesungguhnya tiada yang lain selain kepada Kau tempat kami memohon bantuan. Amin.

YELLOW !

OBSESSED !
gila mmg tiba2 aku mcm suka gila ngn warna kuning okayy !
mcm woahhh ! gila cun cantik smart nice gorgeous !
walaupun aku cam gelap sikit kan and cam tak seswai gila ngn warna kuning nih -.-"
but still nak jugakk pakai okay ! 
hahaha.
wateva laa kan. janji aku tak kacau hidup org ! 
kuning kuning everywhere ! XD  

nak jugak letak gambar kan kan -.-"